محل تبلیغات شما

آنچهدر مبحث برنامهسالانه و تقویم اجرایی در رابطه با مدیریت مدرسه و همچنین معاونت اهمیتبسیاری دارد نوع نگارش برنامه سالانه و تقویم اجرایی می باشد.

نوعنگارش برنامه سالانه توسط آموزش و پرورش اعلام شده و توسط مدیران و معاونین اجراییمی گردد.

 مفاهیمی که اداره آموزش و پرورش آنها را بررسیکرده و هر ساله به مدیران و معاونین ابلاغ می کند معمولا تغییر می کنند و با طرحهای مختلف قابلیت اجرایی پیدا می کنند.

برنامهسالانه و تقویم اجرایی مدیران و پست های مختلف سازمانی

  برنامه سالانه و تقویم اجرایی علاوه بر مدیرانتوسط معاون آموزشی، معاون پرورشی،معاون اجرایی، مربی بهداشت، معلمان و دبیرانتنظیم می گردد. این پست های سازمانی برنامه سالانه خود را به صورت دقیق و کامل مینویسند و همه را تحویل مدیر مدرسه می دهند.

 برنامه های آنها در بایگانی مدرسه نگهداری میشود. در واقع مدیران برنامه ها را نگهداری می کنند که در هنگام ورود بازرسان بهآنها نشان دهند.

بازرساننیز با توجه به اینکه از برنامه ها و ابلاغیه های جدید اطلاع کامل دارند برنامهسالانه پست های مختلف را بررسی دقیق می کنند که حتما مطابق با الگوریتم های جدیدباشند.

http://uupload.ir/files/alev_file.jpg

 

طرحتعالی مدیریت کیفیت مدار

برنامهسالانه بر اساس طرحتعالی مدیریت کیفیت مدار نوعی از برنامه سالانه و تقویم اجرایی است که درسالهای اخیر رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است.

مدیراندر طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار تلاش می کنند کلیه برنامه ریزی های مورد نظر خودرا در قالب یازده محور کامل بیاورند.

یازدهمحور دقیق و کامل که محور یازدهم در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش بهکار می رود.

دیگرمحور های طرح تعالی مربوط به مقاطع متوسطه اول و متوسطه دوم است. در مقطع متوسطهاول و متوسطه دوم و حتی برخی از دبستان ها مدیران برای برنامه ریزی دقیق از برنامهسالانه طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار استفاده می کنند. باید نکته قابل توجهی را دراین مورد خاطر نشان کرد. و آن این است که طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار بهترین نوعبرنامه ریزی برای مدیران مدارس است.

برنامهسالانه بر اساس طرح تدبیر

نوعدیگری از برنامه ریزی مدیران نگارش برنامه سالانه بر اساس طرحتدبیر ابتدایی است. طرح تدبیر بهترین و جدیدترین طرحی است که در سالهایاخیر در رابطه با مقطع ابتدایی کاربرد دارد.در مقطع ابتدایی مدیران می بایستبرنامه سالانه و تقویم خود را در راستای طرح تدبیر طراحی و اجرا نمایند .

 حتی علاوه بر مدیران سایر پست های سازمانی درمقطع دبستان نیز باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که برنامه سالانه و تقویماجرایی خود را در راستای طرح تدبیر بنویسند و اجرایی و نهادینه نمایند.

طرحتدبیر ابتدایی شامل شش فرم مختلف است که مدیران باید براساس آن فرم ها و در قالبآنها کلیه برنامه ریزی های مورد نظر خود را انجام دهند.

 در میان فرم های موجود جالب است بدانید که فرمشماره شش مخصوص خود ارزیابی مدیران است  دراین فرم مدیران باید به خود امتیاز دهند و امتیازات آنها در ارزشیابی پایان سالآنها نیز موثر است.

 البته این امتیاز کافی نیست و بازرسین هم بایداین موضوع را تایید کنند. در نهایت تمامی فرم های طرح تدبیر ابتدایی باید درسامانه همگام بارگزاری شوند.

معرفیمنبع به روز بانک فایل پژوهشی معلمان

باتوجه به مباحث فوق جادارد به معرفی سایت فرهنگی و علمی به نام بانک فایل پژوهشیمعلمان بپردازیم.

 سایت بانک فایل پژوهشی معلمان در راستای اهدافعلمی و آموزشی خود این امکان را برای معلمان و معاونین فراهم نموده است که در صورتنیاز به نمونه برنامه سالانه و تقویم اجرایی بر اساس طرح تدبیر و طرح تعالی به اینسایت مراجعه نموده و از محصولات موجود در این سایت بهره لازم و کافی را ببرند.

منبع :بانک فایل پژوهشی معلمان

 

بهترین ردیاب خودرو در ایران

نقش طرح تدبیر و طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار در برنامه سالانه

برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدیران چه اهمیتی دارد؟

برنامه ,طرح ,سالانه ,مدیران ,های ,اجرایی ,برنامه سالانه ,طرح تدبیر ,طرح تعالی ,و تقویم ,سالانه و ,تعالی مدیریت کیفیت ,فایل پژوهشی معلمان ,نگارش برنامه سالانه

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مرکز تفریحی هنری علمی سینمایی ناپدید Randell's style فروشگاه اینترنتی لوازم خودرو کویر آباد micompsuwit چت آنا،چت انا نگاهی دیگر... ...عشق های ntelgorsgrudli Jackie's style